Halaman

Isnin, 31 Januari 2011

PEMBUNUHAN BAYI SEMAKIN MENGGILA !

sumber : http://kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2011&dt=0130&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

Apakah perasaan anda melihat bayi di atas? Akhbar kosmo hari ini melaporkan lagi kes pembunuhan bayi. Bayi di atas ditemui di dalam longkang di Batu Pahat. Alangkah kejamnya dengan membuangnya di kawasan yang tiada orang dan dibiar kesejukan dan lemas. Betapa hati keibuan saya terasa sungguh sayu melihat bayi yang tidak berdosa disiksa sebegitu rupa. Jika benar2 tidak inginkannya, berilah kepada orang lain. Jangan dibunuh! Masih ramai yang sudi menjaganya sekiranya si ibu bapa tidak mahukannya. Pembunuhan tidak akan dapat memadamkan dosa, tapi lebih menambah derita. Penderitaan kekesalan tidak akan ada ubatnya.

Di dalam benak saya, sekiranya si ibu bapa tidak sekejam itu, mungkin hari ini bayi itu masih hidup lagi...

Sungguh kejam perlakuan mereka. Ada yang sanggup membakar bayi di tempat pembuangan sampah, ada yang melemparkannya di sungai, ada yang menanamnya hidup hidup, ada yang membuangnya di tepi jalan raya, yang meninggalkannya di dalam kotak dan di dalam beg...Apa sudah jadi dengan masyarakat kita hari ini? Pergaulan yang tidak terkawal sehingga perzinaan dan akhirnya pembunuhan! Saya hanya mampu berdoa kepada Allah SWT agar pembunuh pembunuh ini akan mendapat balasan yang berat di dunia, di kubur dan di akhirat....

Kepada yang masih belum terjebak, jagalah diri sebaik mungkin...sekiranya telah berlaku juga, bertaubatlah...dan jangan diteruskan kepada langkah terakhir menjadi pembunuh.

Semoga roh2 si kecil ini akan tenang di syurga bersama Allah SWT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails