Halaman

Selasa, 30 Jun 2009

Pil Perancang Dari Makjun? Ada Ke?


Haa..jangan tak percaya, ada tau! … Ini adalah pilihan kepada mereka yang tak mau makan pil perancang yang biasa atau tak mahu apa apa suntikan. Juga untuk mereka yang tak mahu pakai apa apa alat atau implan kat badan mereka demi tujuan merancang keluarga. Sebelum ini, saya juga ada guna kaedah ini iaitu pil perancang. Namanya Noriday…dah nama pun macam tu, maka kena la saya makan hari hari …naik tak mau dibuatnya…
Memang saya akui, saya tahu side effect nya…tapi sebelum ini saya betul betul tak ada pilihan lain.. Apa yang saya takuti iaitu side effect memang akhirnya saya alami. Antara side effect yang saya alami adalah period jadi tak menentu, sehingga satu tahap period saya datang selang seminggu selama 3 ke 4 hari. Mood saya jadi tak menentu, nak marah saja. Badan? Tak pernah pernah berat saya cecah 60kg kalau tak mengandung, ni sekarang dah lebih 65kg. Bila balik kg, siap kawan lama tak kenal lagi (ini sudah lebeh..!)

Maka dengan perasaan bercampur campur, saya pun menjelajah la internet ni hingga jumpa tread Makjun Anggun Bistari di www.wanitamelayu.com/forum. Baru lah saya tahu akan kewujudan makjun ni di pasaran. Namun, makjun ini tidak dijual sewenang wenangnya. Ia resepi buatan orang kampung dan hanya boleh di dapati dari pengedar pengedar yang dilantik sahaja.

Apa itu Makjun Anggun Bistari?

(Sumber : http://mab-online.blogspot.com/)
MAB adalah produk tradisional dibuat dari herba, rempah ratus dan madu. kegunaan MAB pada asasnya adalah untuk family planning. Walaubagaimana pun MAB juga bertindak sebagai ubat multipurpose dalam penjagaan kesihatan dalaman/kecantikan wanita terutamanya bagi yang telah berumahtangga. MAB juga merupakan salah satu alternatif bagi orang yang kurang selesa dengan kaedah family planning moden. Keberkesanannya dalam family planning adalah 100% sekiranya anda mengikut aturan makan yang betul. MAB juga boleh diambil oleh orang yang berumur 18 tahun ke atas berkahwin/belum berkahwin dan orang-orang tua(warga emas). MAB dijamin bersih, suci lagi halal tanpa perlu diragui lagi bagi org islam.

Komposisi

Kacip FatimahSerapatSendudukInaiMaduManjakaniHabbatus Sauda/jintan hitam

Konsep & Tindakbalas MAB

Apabila anda mengambil MAB, ianya akan bertindak merawat penyakit terlebih dahulu. proses ini dinamakan tindakbalas awal. MAB akan bertindak membetulkan sistem dalam badan supaya ianya berfungsi dengan baik. Bahagian yang akan berlaku proses rawatan adalah seperti pada bahagian peranakan/mencairkan lemak/kolestrol/toksin dalam darah. apa yang MAB buat adalah ia akan mencairkan darah period lama, nifas lama yang tidak keluar habis semasa tempoh berperiod/berpantang (bagi yang bersalin).
Darah ini biasanya berwarna hitam/coklat. Banyaknya darah yang keluar adalah bergantung kepada tahap kesihatan masing-masing. Jika anda sudah lama tidak berperiod/period pendek bermakna banyaklah darah kotor yang disimpan dalam peranakan tersebut. Pada peringkat ini,anda akan didatangi kekerapan period yang tidak menentu kerana MAB sedang merawat peranakan anda.Selepas selesai tempoh itu, anda akan melalui peringkat keserasian dengan MAB. Pada tahap ini, period akan kembali normal, maksudnya apabila habis saja 21 biji, besoknya period akan datang.
Pada tahap ini, MAB sudah serasi dengan anda kerana proses rawatan sudah selesai..Selain dari darah kotor seperti di atas, lemak/kolestrol/toksin dalam badan/darah akan dipecahkan dan dibuang bersama najis air besar. Pada masa ini anda akan mengalami kekerapan membuang air besar dan melepaskan angin (kentut)Darah period yang lama ini seharusnya dikeluarkan kerana ianya memberi implikasi kepada anda dalam jangka masa panjang. Antara risikonya ialah terdedah kepada fibroid/cyst/barah pangkal rahim. Jika darah lama ini dapat dikeluarkan insyaAllah risiko kepada penyakit tersebut adalah rendah. Dengan kata lain, MAB adalah satu ikhtiar utk mengelakkan kemunculan penyakit tersebut.


Kebaikan Makjun Anggun Bistari.

Merancang Keluarga
Merawat keputihan
Awet muda
Memelihara peranakan
Membuang darah kotor melalui period
Menambah tenaga
Teraturkan period
Mencantikkan kulit/menegangkan payudara
Mengawal berat badanMelawaskan buang air besar
Memulihkan/melambatkan monopaus
Menstabilkan hormon wanitaMelancarkan peredaran darah
Mengawal kolestrol dalam darahI
khtiar utk mendapatkan zuriatf
Family planning

MAB Sebagai Family Planning Semulajadi

1) Apabila kita makan MAB ianya ia akan meningkatkan temparature (suhu) badan dalam tempoh 24 jam. Suhu ini akan membuat satu invironment pada sekitar rahim kita (tempat pertemuan benih lelaki n perempuan) dimana pada suhu ini ianya akan membuatkan benih lelaki dan perempuan tidak aktif untuk bercantum (persenyawaan) untuk membentuk embrio (janin). Dengan kata lain chances utk pregnt adalah zero pada suhu ini.
2) Untuk pengetahuan dari ilmu kajian biologi benih(ovum) yg dihasilkan cuma ada hayatnya (umur) sehingga 24 jam sahaja. Jika benih ini tidak dapat bersenyawa dalam tempoh 24 jam ini maka ianya akan mati sendiri. Ini ada ketetapan umur benih sejak azali lagi yang Allah jadikan.
3) Jadi relate dgn maklumat diatas sebabt u lah MAB hanya dibuat berfungsi setakat 24 jam sahaja. Tujuannya supaya menyamai umur benih. Jadi dlm zon yang tidak selesa tu ia tidak berupaya utk combine dgn couplenya maka lepas tempoh 24 jam ia pun matilah sendiri n pada hujung bulan (time rest 7 hari) ia akan direduce melalui period. Jadi kalau dalam tempoh 24 jam tu kalau ia berjaya combine maka proses persenyawaan akan berlaku dan akhirnya membentuk embrio (janin).... so pregnt lah tu. Coz inilah MAB ni kena makan ikut aturan dgn gap masa yg betul. +/- 2 jam adalah dikira 100% selamat. Jika tak ikut displin ni maka selepas 24 jam suhu badan akan normal dan benih akan kembali aktif n dlm zon yang selesa maybe ia berupaya untuk melakukan persenyawaan maka terpregntlah bagi org yg makan main2/lupa/tak ada displin.
4) So satu biji itulah dose yang betul utk membuat temperature yang tepat. Jika dilebihkan dose nnt blh membawa risiko lain pula kecuali kes lupa shj.So... itulah konsep family planning yg mudah utk difahami. Tidak ada chemical dlm membuat protek just ramuan rempah2 n herba tertentu sudah memadai.

Jadi kalau pembaca berminat nak beli, boleh la msg saya atau lagi senang pergi saja ke laman web pengedar kat bawah. Jika nak berurusan terus dengan pengasas pun ok juga. Boleh tengok testimoni kawan kawan yang dah berjaya dalam family planning ni..

Sila lawati :

http://www.mab-online.blogspot.com/
http://www.wanitamelayu.com/forum/showthread.php?t=13049
Selamat Mencuba

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum,
    Maaf kerana mengganggu. Berkaitan dengan perancangan keluarga, kami menyediakan khidmat menjual kondom secara online. Kepada pasangan suami isteri yang sedang merancang keluarga, tetapi berasa segan atau malu untuk membeli kondom di kedai-kedai atau farmasi, silalah lawat laman web kami di http://ikazoku.blogspot.com. Terima kasih kerana sudi membaca.

    BalasPadam
  2. Salam...

    Saya pun ada makan makjun ni....tak sangka fames jugak...ada di internet rupanya... saya makan sbb mak bidan bagi...mmg byk side effect...iaitu darah kotor keluar lebih cepat dan banyak dr biasa.... syaratnya kene minum byk air...cuba laahh

    BalasPadam
  3. hai balqis...memang makjun ni famous di internet ni...sebenarnya hampir semua negeri ada dealer dan subdealer...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails