Halaman

Rabu, 2 Mei 2012

Testimoni Minyak Kelapa Dara

Minyak kelapa dara mempunyai 1001 khasiat yang selama ini mungkin tidak kita ketahui. Saya sendiri sebelum mengenalinya memandang sinis kepada minyak ini...yelah..nama pun seperti kurang komersial saja..tak seperti minyak ikan kod, pati buah itu, pati buah ini..harga pula murah saja...yang saya tahu, minyak kelapa dibuat masak saja..tak lebih dari itu..itu pun arwah opah saja yang rajin buat...sekarang ni kat kampung dah tak ada dah...macam tak ada klas saja guna minyak kelapa...orang biasa guna minyak sawit, minyak bunga matahari, minyak zaitun...

TAPI...

Setelah mengenali dan merasai sendiri kehebatan minyak kelapa dara...pergantungan kepada ubatan dan produk kimia moden sudah banyak berkurangan. Dengan kos di bawah RM40, saya dapat menjimatkan wang beratus-ratus ringgit semata-mata untuk mendapatkan kulit sehebat jenama mewah antarabangsa. Jimat kos penjagaan rambut, jimat kos ubat-ubatan. Juga jimat dari segi makanan kesihatan kerana sebelum ini saya mengambil beberapa jenis makanan kesihatan untuk fungsi yang berbeza-beza. Juga saya tidak perlu risau mudarat akan  pemberian vitamin-vitamin kimia kepada anak-anak kecil. Saya telah lama memberikan mereka minyak kelapa dara dan ternyata ia jauh lebih bermanfaat daripada vitamin2 kimia tersebut.

Berat badan juga dapat diturunkan dengan mudah bila mengambil minyak kelapa dara beserta senaman. Masalah muka saya yang sentiasa rasa gatal gatal dan merenyam terutama selepas makan makanan laut juga telah jadi sejarah. Alhamdulillah, Allah kurniakan Minyak Kelapa Dara ini untuk kita...

Di pasaran ada banyak jenis, tapi saya hanya setia pada nufera sahaja 

Untuk bacaan lanjut, boleh lawati laman beberapa web berkaitan yang menarik iaitu seperti:




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails