Halaman

Isnin, 24 Januari 2011

Affiliate Yang Tidak Dibayar- Wajarkah?

Hai semua pembaca,

Hari ini saya ingin nak meluahkan sedikit kekecewaan berhubung dengan sistem affiliate ni....kalau para pembaca perasan, saya ada sedikit2 buat promosi di blog ini pada tag 'product review'... bukan apa, saja berkongsi kebaikan produk di samping ada sedikit komisyen.

Yang dijanjikan, setiap yang terjual melalui promosi di blog / link kita, akan dibayar RM 10... namun, janji tinggal janji. Sudah puas saya menghantar email dan bertanya, namun janji pemilik produk untuk meneliti semula pertanyaan saya hanya tinggal sekadar begitu sahaja...hingga kini, masih belum dapat apa2 bayaran...

Mengikut akaun affiliate saya, sudah 15 jualan produk telah berjaya dilaksanakan melalui link saya sejak tahun 2009 hingga awal tahun ini...namun tak pernah saya dapat apa2...

Kalau diikutkan hati, mahu sahaja saya delete sahaja post saya...namun tah kenapa sebahagian lagi hati saya berkata, tak mengapalah...biarkan sahaja...masing2 ada habuan masing2...so now, saya just fikir tak mengapalah....kalau beliau rasakan ini adalah tanggungjawabnya, ini adalah hutangnya pada saya, jika ada rezeki saya...adalah...jika tak ada...saya berserah sahaja pada Allah...mungkin rezeki saya tiada di bidang affiliate ni...

Tapi, pesanan saya pada para pembaca sekalian agar berhati2 dengan sistem ini. Jika anda ada laman web yang menyediakan affiliate ini, make sure anda sentiasa pantau dan update bayaran pada rakan2 affiliate anda...bukan apa, mereka telahpun bersusah payah tulis yang baik2 berkenaan produk anda, tapi lepas anda dapat pelanggan, anda tak ambil kisah tentang rakan affiliate anda....tak byk sedikit, mereka membantu perniagaan anda...

Lagi satu, jika kita telah berjanji...walau apa cara sekalipun, perlu ditunaikan...hutang masih tetap hutang sehingga pemiutang menghalalkannya...sekurang kurangnya mintalah halal....saya pun tak kisah sangat, kita kan bersaudara...namun bila email2 dan pertanyaan saya di web dibiar begitu sahaja...sedikit sebanyak mencalar hati saya...saya hanya insan biasa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails